söndag 7 juni 2009

Sweden Rock 2009






Började festivalandet med att gå och kolla på Dawn of Silence som spelade på Alarmscen som ligger precis utanför festivalområdet. Det va en klockren spelning, den bästa jag sett med dom faktiskt och roligaste då sångaren fick för sig att ramla ner på kravallstaketet.
Torsdagen började med Pain. Jag hade väl lite högre förväntningar på dom men måste erkänna att jag vart lite besviken. Kanske va det för att dom spelade i dagsljus. ( alla vet ju att alla spelningar blir bättre i mörkret) Men det är ju inte deras fel.. :P

Torsdagen bjöd även på ZZ-top, kanske inte har lyssnat på dom så mkt i mitt liv, men givetvis så vet jag vilka dom är och tycker att dom har en cool stil. ( o ja jag kan några låtar med). dom bjöd på en riktigt bra show och jag kan verkligen tänka mig att se dom igen. ( Måste erkänna att jga e lite sugen på att börja odla skägg med)
Torsdagskvällen avslutades med Twisted Sister, dom gjorde en sjuhelvetes jävla superspelning, kan ju vara för att dom hade 25 års jubileum. Jag vände mig till Annelie och sa : Dör jag nu så dör jag lycklig. Vänder mig mot scenen igen och där står ingen mindre än: LEMMY!!! Jag fick en gåshud som inte va av denna värld. Cälsson fick inte fram ett ljud på 2 min minst då han utbrister : Det är ju LEMMY! , jag tror även att han hade en tår i ögat...:) Måste erkänna att det va den bästa spelningen jag har varit på och man har ju hunnit med ett par i sina dagar nu.
Fredagen bjöd på en JÄVLA massa regn så vi satt mest vid bilarna och drack. Såg iaf Motorhead, dock missade vi en större del. Jag såg dom sist jag va på SRF så mig gjorde det kanske inte så mkt att slippa att bli genomblött. Men ändå! Lemmy lixom.. =)
Va ju faktiskt på Crusified Barbara.! Skitbra spelning och åter igen kom nästan en tår när dom körde Killed by death. ( Hmm tror att Motorhead va ett genomgående tema på festivalen i år.:P)
Iaf, världens sötaste flickor och svinbra låtar!!
Tittade även på början på In Flames innan vi gav upp och gick och la oss.
Lördagen började med att slötitta i en backe på Tank, aldrig hört talas om dom , men det va väl ok. =)
Kl 13 va det nationaldagsfirande med Sabaton. Jag har nog aldrig sett så mkt folk på en så liten yta som jag gjorde då.! Och det va FANTASTISKT, det va så att tårarna ville komma igen.
Vi skulle kolla på fler band, men jag vart sjuk och vi gav faktiskt upp och packade ihop och åkte hem.




Inga kommentarer: