söndag 28 juni 2009

Planen?

( som vanlig hade jag ett blogginlägg i skallen inatt, men jag orkade ju inte skriva ner det så jag får improvisera som vanligt) Varför funkar bara skallen på nätterna?

Efter ett par veckor med total kaos i kropp och själ och många förvirrade tankar och känslor så har jag kommit fram till att mitt liv behöver ändras och det ganska så radikalt. Hela planen är väl inte utarbetad än men nr 1 är att sluta dricka och min första helg är avklarad. inte helt lätt när man sätter sig i hamnen på After Worken. Men ett glas vatten och en cola funkade för mig iaf. ( saknar tillgången till julmust, för er som kommer ihåg min antabus period) Jag har pratat med dom flesta i min familj om det här och om vad som har varit tufft för mig i flera veckor och dom är på min sida och hjälper mig så gott det går. Nr 2 är körkortet, nu ska det pluggas och köra och köra! jag tror att mitt självförtroende kan få sig en riktig kick när jag sitter där med känslan av att jag har klarat något.!
Nr 3 är att få en sysselsättning, att känna en mening av att lämna sängen på morgonen.

skriver mer sen.....

Inga kommentarer: