fredag 26 juni 2009

Respekt

Självrespekt - självkänsla . Det är A o O i livet, kan man inte respektera sig själv kan man inte begära att någon annan ska respektera en heller.
jag har tappat all respekt för mig själv. Och det enda jag kan göra nu är att försöka att förtjäna att få tillbaka den. Men jag undrar: Hur fan gör man när man verkligen inte orkar mer?
Det är full kaos i min hjärna och min kropp och jag vet faktiskt inte alls vad jag ska göra för att det ska kännas bättre, jag fick en fix ide om vad som skulle hjälpa men såhär nu i efterhand så vet jag att det inte va rätt val. Det var en idiotisk fix ide som faktiskt bara gjorde tillvaron ännu värre. Den enda som kan göra nått åt det här är ju faktiskt jag. Men vad ska jag göra? förändra mitt liv totalt? Och kan det hjälpa?
Jag har hela tiden försökt vara nån som jag inte kan leva upp till, jag har för stora krav på mig själv helt enkelt och det slutar med att jag gör revolt totalt och beter mig på ett sätt som inte ens jag tycker om. Borde jag be någon om hjälp? Och vad exakt behöver jag hjälp med?

Inga kommentarer: