onsdag 1 juli 2009

hmmm...

Ja två dagar i rad har jag iaf pallat att ta mig ner till körskolan. Ja jag lyssnade på alla pikar om att jag minsann går hemma och borde ha tid osv osv osv. Jag GÅR faktiskt inte hemma. Jag är SJUKSKRIVEN, jag lovar jag har det på papper. sjukskriven : social fobi, ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Social_fobi ) panikångest( http://sv.wikipedia.org/wiki/Panik%C3%A5ngest ) och instabil personlighetsstörning/Borderline (http://sv.wikipedia.org/wiki/Borderline) . Det är ingen dans på rosor. jag är INTE sjukskriven för att jag är lat som dom flesta brukar tro.
Min sociala fobi innebär kanske inte längre att jag är LIVRÄDD för människor, men jag har fortfarande problem med att ta mig från punkt A till punkt B. Och jag vet : du är ju ute på helgerna. Ja det är jag men då är jag oftast påverkad av alkohol. Som ni alla vet ( iaf ni som vaknat upp brevid ett FETT jävla misstag på morgonen) alkoholen gör att man släpper alla spärrar, så dock för mig. Jag gör saker som jag aldrig skulle göra nykter.!
Och jag gör fantastiskt mkt dumheter, jag vet. Jag beter mig inte alltid socialt acceptabelt, men säg till då och hjälp mig att hitta ett annat sätt att göra saken som ni tycker va fel på.!
Eller ignorera mig, det är vilket som!

2 kommentarer:

Jennie sa...

Lilla hjärtat! Folk verkar inte förstå hur det är att ha social fobi. Jag vet hur det är! Folk tror att man är lat och hittar på osv.. Men som du skrev i ditt inlägg så borde folk kanske veta bättre och att man faktiskt vågar mer när man har alkohol i kroppen! Och att allt inte handlar om att man inte vill. Utan vad man känner att man klarar av för dagen! Ta hand om dig vännen!

Eris sa...

bra att du ryter ifrån
hatar folks jävla uppfattning om att man är sjukskriven och ligger o käkar glass på sin soffa o tittar på dumma serier...
man har inget synligt handikapp, och då förstår inte folk ett endaste dugg. för de ser ju inte att det finns nåt att förstå.
inte ens när man kavlar upp ärmarna verkar de kunna förstå... nej de blir bara rädda, springer iväg och fortsätter med sina förutfattade meningar.

som sagt, word tjejen!